Thursday, October 01, 2009

في حاجاتي القديمه


في حاجات ساعات بتكون صغيرة وملهاش في نظر كتير أي قيمة
بس عندي أنا ليها قيمة أصلي بحب أوي حاجاتي القديمة
في الصندوق ده اتوجراف مكتوب فيه كلمات بتضحكني وساعات تبكيني
كتبوها ناس بعدوا عن حياتي وناس لسه فيها
في حاجاتي القديمة صورة جمعتني أنا وصحابي بتفكرني بذكرياتنا الجميلة
في حاجاتي القديمة في كتاب شعر لنزار قباني واحد تاني لفاروق جويده
وقصاقيص من جرايد قديمة
في حاجاتي القديمة دورت ليك على جواب في يوم بعتهولي ولا صورة ليك
أو أي حاجه جمعتني بيك ولا تذاكر يفكرني بأيامنا القديمة
بس غريبة ملقتش ليك أي حاجه في حاجاتي القديمة
مع انك كان ليك في حياتي حاجات كتيرة
ولا قتني رافضة افتكر أي حاجه تفكرني بيك أو أي ذكرى حزينة
بس غصب عني نزلت دمعة من عيني على أيامنا القديمة
كانت فعلا أيام جميله كنت لسه صغيرة كنت حتى لسه مفكتش الضفيرة
دموعي دي ماهيش ندم على إلي راح ولا حنين بالرجوع ليه
دموعي دي ..صدقني مش حزينة
دي دموع فرح برجوعي لنفسي تاني بعد سنين الم وحيرة
ودلوقت هقفل صندوقي على حاجاتي القديمة
يمكن في يوم ارجعلها تاني ما هي عادة قديمة
أصلي بحب أوي حاجاتي القديمة
وبحبك أنت كمان بس طبعا مش زي زمان
يمكن حبيتك في يوم واتعذبت في بعادك سنين
وقتلني الحنين
واشتقت يوم للرجوع وفضل قلبي موجوع
مش قادر يحب ولا قادر يبطل دموع
بس أنا قلبي دلوقتى عمره من عمر الزهور
طاير في السما ويا الطيور
ما خلاص داوى جناحه المكسور
وسامحتك من زمان من يوم ما سيبتنى
عشان غصب عنك زي ما قولتلي
منا قلبي لسه طيب من يوم ما عرفتني
وبلاش تبكي قدامي على أيامنا القديمة
لا هي هترجع لينا تاني ولا إحنا هنرجع ليها
وده مش عيب فينا دا العيب كان فيها



3 comments:

إيناس حليم said...

حلوة اوي يا لولو
النت فصل لما بعتهالي من يومين بس بجد عجبتني اوي
انتي بتكتبي عامي حلو اوي وممكن تكتبي اغاني
شطورة يا لولو (K) (K)
:))

أيمن دولار said...

حلو أوي أوي الكلام ... بجد بجد

فكرتيني بالحاجات القديمة اللي عندي كمان .. أصل أنا كمان عندي كرتونة كده على قدي ... ههههههه

بس على العكس أنا بقه حاطط فيها الذكريات السعيدة فقط وأقدر أقول منها صوري وأنا طفل صغير بحبهم أوي

على العموم كلامك عميق عميق
وأنا بعيش مع الكلام ده

سلام مؤقت

Unknown said...

شركة المثالية لتنظيف بالدمام
شركة المثالية لتنظيف المنازل بالدمام
شركة المثالية لتنظيف البيوت بالدمام
شركة المثالية لتنظيف الفلل بالدمام
شركة المثالية لتنظيف الشقق بالدمام
المثالية لنظافة
المثالية لنظافة المنازل
المثالية لنظافة البيوت
المثالية لنظافة الفلل
المثالية لنظافة الشقق
شركة المثالية لتنظيف بالخبر
شركة المثالية لتنظيف المنازل بالخبر
شركة المثالية لتنظيف البيوت بالخبر
شركة المثالية لتنظيف الفلل بالخبر
شركة المثالية لتنظيف الشقق بالخبر