Wednesday, October 08, 2008

لا يا من احببتك


لا يا من أحببتك وارتوى جسدي بك حبا لا تعتقد أن حبك سيوميتنى يوما بعد أن تركتني أتجرع وحدي مرارة الفراق والألم والجرح والأسف نعم الأسف اننى وضعت قلبي وروحي طواعية أو تحت تأثير وهمك بين يدك المحتالة التي لا تقدر قيمه الأشياء الثمينة وهمتني بالحب وقد صدقت ذلك الوهم الجميل وتماديت في التصديق به ربما كان غباء منى أن أصدقك وأنا مدركه انك تتفنن في الكذب عليَّ ربما كنت في حاله عطش إلى الحب ولكن الطامة الكبرى أنى أحببتك ولكنى احمد الله أنى تخلصت منك ومن وهمك فقد كانت أحلامي وآمالي على وشك أن تنهار على يديك لن اندم يوما على حبي لك ولن أبكى واندب حظي التعيس معك لانى لم احبك أنت فقد أحببت فيك شخصا لم يأت بعد شخص يهون من اجله كل شيء ,لن تحسب يوما علىَّ تجربه حب مررت بها برغم ما كنت أكنه لك من حب ومشاعر وأحاسيس أخرى لا يعرف مثلك معناها فقد كنت تجربه وهميه تعايشت فيها وصدقتها وألان صدقت وأيقنت وأمنت أن ما صدقت به يوما ما كان إلا مجرد وهم واننى أحببت فيك شخص آخر لايمت لك باى صله ,لاتعتقد اننى سأكره كل الرجال بعد تلك الطعنه التي أدميت بها قلبي واننى سأنتقم منك في كل الرجال لا فهناك من هو أنبل منك فهناك من ينتظرني وانتظره قد يكون فيهم حبيبي الذي ابحث عنه قد يكون فيهم الحب الحقيقي والرجل الحقيقي الذي افتقدته فيك قد يكون فيهم حبيبي الحقيقي الذي انتحلت أنت شخصيته وجعلتني أتوهم انه أنت واحبك كل هذا الحب اقصد أحبه فيك فانا لم احبك لان مثلك لا يستحق أن أعطيه قلبي وأطلق عليه حبيبي فقد كنت لي مجرد وهم وألان قد فقت من وهمي

على الهامش
ليتنى أدركت أن النظر لعينيك وهم وان حبي لك وهم وان دخولك قلبي هو اكبر وهم

عندما تسلك طريقا وتكتشف في منتصفه انك سلكت طريق خاطئ فلا تندم انك سلكته لانك عرفت انه ليس الطريق الذي لاتريد

لاتدع غشاوة الحب تخيم على عقلك

عندما تحب لا تعطى قلبك كاملا لمن أحببت ربما صوب طعناته عليه فيبقى لك جزء ليس مجروح


لبنى غانم

14 comments:

only spot said...

عندما نحب لا ندرك ان من احببنا سيصوب الينا طعناته وسهامه ولا نعى ذلك الا بعد ان يتحول قلبنا من نبضاته العازفه رقصا وفرحا الى نبضات جنائزيه حزينه

تحياتى لقلمك ومشاعرك الصادقi


على الهامش :هو مين ها؟؟؟؟

romansy said...

من احب لا يعرف ابدا الكره
صدقينى بشرط الحب باخلاص
ويكفى انك ذات قلب اصفى من ماء الخلاجان اطيب من زهر الرومان
عطاءا ليس اخدا
هذا هو الحب

أنا حر said...

انه الم يجتاح كياننا يفقدنا الرؤية والتركيز
ويفقدنا الرغبة في الحياة
نحب وبعد الحب نتألم ونفترق وكأنه لايوجد حب دون فراق
لاتكرهي الرجال ولا تكرهي الحب ولكن....احبي نفسك وقلبك لتختاري في المرة القادمة من يستحقك ويستحق قلبك
تحياتي

أحساس لسه حى...كلام من جوه روح لكل روح said...

عزيزتى

لماذا تلامينه على طعنته

فقد اخترتيه واعطيتيه

فلما نختار من نحب بمنتهى السهولة

فكثير يختارون الوهم ويتمنون ان يكون حقيقه


كويس انك مطلوطيش فى الطريق ده والحب ده ومن نصفه لحقتى نفسك

فى ناس بتفضل ماشيه فى الطريق وحتى لما بيحس انه مخدوع بيكمل على امل

ويفضل يتوجع علشان الامل ده كتير اوى

واعرفى حاجه ونصيحة منى

قليلا من الرجال عندما يقولون كلمة الحب يحسون بها وتكون صادقه

لان الرجل تحكمة اشياء اخرى غير قلبه تجعله يميل للمراه

اوعى لروحك

تحياتى

سلام

almasry said...

أولا ازيك



ثانيا مش شرط نعرف بعض شخصيا ..... انا يهمنى انى أعرف حد حتى لو فى عالم افتراضى لكن أحترمه وأوقره


ثالثا انا مش بروح الكليه ... لو شايفه انى أنفع معاكم سجلى اسمى وانا آجى اشتغل معاكم من عنيا لأن ده هيكون وسام ليا طول عمرى

رابعا أعتقد انه الدكتور أحمد فعلا لأن الأسلوب مش مختلف كتير


خامسا مين ولاء؟


سادسا وصلى سلامى لكل القسم

almasry said...

اولا

أنا اسمى عبدالله عادل عبدالعزيز أحمد خليل


بالنسبه لصورتى هبعتهالك مع أى حد لكن عاوز اعرف اسمك الثنائى

ثالثا الجنيه ادفعيه وهبقى أديلك اللى انتى عاوزاه وبلغينى مواعيد الإجتماعات وأنا أكون معاكم

جميله بو حريد said...

يا بنتى أنا باعيا من الاحساس العالى ده , يخرب بيت رومانسيتك ومشاعيرك واحاسيسك الجامده موت


بحبك يا مرسى:D

media said...

only spot

ميرسي ليك يا شيماء

على الهامش بلاش فضايح
ههههههههههههههههههه
هبقي اقولك في ودنك

media said...

رومانسي

انا معاك الى يحب حد بجد صعب اوى يكره

media said...

اناحر

ميرسي لمرورك

media said...

كلام من جوه روح لكل روح

قليلا من الرجال عندما يقولون كلمة الحب يحسون بها وتكون صادقه

لان الرجل تحكمة اشياء اخرى غير قلبه تجعله يميل للمراه

لو كده فعلا زى ما بتقول يبقى
صدق الى قال مجتمع ذكورى متعفن


ما بالنسبه للوم هى مش لامته هو ى لامت نفسها الى اندفعت وحبت حد غير الشخص الى اتمنته

media said...

المصري

ههههههههههههه
ماشي يا سيدى هدفعلك الجنيه
ثانيا انا مطلبتش صورتك
هعمل بصورتك ايه
اناعاوزة صوره ايصال المصاريف
ثالثا لازم تحضر سيادتك ده لو عاوز تشتغل فعلا ولازم الدكتوره تعرفك

media said...

جميله بوحريد

سلامتك يا قلبي

ايه ده مرسي وبتقوليها كده ومش خايفه

اخصى عليك وانا الى كنت فاكراكى بتحبينى

كده تكسري قلبي
وتحبي مرسي

almasry said...

بصى يا ستى



أولا : انا آسف انا افتكرتك عاوزه صورتى علشان كارنيه أو حاجه زى كده


ثانيا : آسف كمان على انى مش جاوبت التاج اللى أهديتيها ليا


ثالثا : انا هكون فى الكليه الاسبت انشاء الله لو كان يناسبك أشوفكم ... لو ينفع والدكتوره منى اللى حضرتك بتقولى عليها هتكون موجوده ابعتيلى على abdalla_adel20102001@ياهووووووووو


رابعا : ميرسى بلغة البنات وشكرا بلغة الرجاله على حسن ظنك فيا


see you


تحيــــــــاتى وتمنياتى بالتوفيق

المصــــــــــــــــــــرى